emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, augusti 29, 2006

Ohly i Lantz

Mjukstart. Första kvällen på redigeringen blev lugn och jag gjorde ingen riktig sida. Kändes bra för mina kunskaper i quark xpress var rätt ringrostiga. Känns kul att lära mig det ordenligt av riktiga proffs. Få se hur det blir ikväll. Kanske hamnar det jag gjort i tryck.

Lyssnade på Lantz i P3 när jag var ute och sprang nyss. Vänsterledaren Lars Ohly var gäst och det var riktigt kul att lyssna på honom. Hajar inte varför han hamnar sist i alla förtroendemätningar. Han sa många bra saker och verkade bra mycket insiktsfullare än många av konkurrenterarna. Bland annat vad gäller jämställdhetsfrågorna. Dessutom känns han så vanlig och det är lätt att ta till sig det han säger. Inte så mästrande som Persson, Leijonborg och Olofsson.

1 Comments:

  • At 10:33 em, Anonymous Anonym said…

    Hej!
    Lars Ohly sa även att inga svenska trupper bör skickas till Afghanistan, för att man på så sätt underlättar för USAs armé. Jag har gjort inslag på det och jag vill absolut inte att Sverige är en del av världens krigsmaskineri. Speciellt inte i Afghanistan. Och Ohly var den enda av partierna som tycker så, så helt ute och cyklar kan han inte vara, även om många vill få det till det.
    Hoppas allt är bra
    /Cilla

     

Skicka en kommentar

<< Home