emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, september 13, 2006

Marit Bergmans nya skiva

Jag vill tipsa om Marit Bergmans nya skiva I think it`s a rainbow. Den är lugnare än den tidigare, eller inte lika euforisk som alla recensenter skrivit, men jättebra.

Vissa artister gör mig så glad. Marit Bergman är en, Laleh en annan. Det märks att de älskar det de gör och båda har en egen stil och visar att man inte behöver åma sig i miniklänningar för att sälja skivor.

I lördags såg jag Marit uppträda i Kungsan på SR-festivalen och hon var lysande. Trots att jag frös som bara den och hoppade upp och ner ville jag inte gå därifrån.

1 Comments:

  • At 4:24 em, Blogger Ninaw said…

    Åh, så skoj! Kul och bra med skivtips! Ditt förra tips på min blogg var bra.. Visserligen har jag itne lyssnat så mycket på den, men det är dock en bra skiva som jag inte ångrar att jag köpte. Inte omöjligt att ditt tips blir avgörande för mig då jag funderat lite på att köpa Marit Bergman! :)

     

Skicka en kommentar

<< Home