emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, september 21, 2006

Första tjing!

Snabba puckar. De 29 som var före oss i bostadskön tackade visst nej! Så nu är vi helt plötsligt första spekulanter, som det så fint heter, och är väldigt nära att få lägenheten. Det gäller bara att hyresvärden godkänner oss. "Vår" lägenhet är den med balkongen längst ner.



Jag satt i bilen ute på den uppländska landsbygden, i en by där centerpartiet blev största parti, när jag lyssnade av min mobil och hörde att bostadsförmedlingen hade ringt. De hade inte fått tag i Jonas som var på möte. Två och en halv timma senare ville de ha ett svar innan nästa på listan skulle ringas. Nervös försökte jag få tag på Jonas och fasade för att han inte skulle gå att nå förrän det var försent. Som tur var slapp jag ta några beslut själv.

Så om en vecka och tre dagar kan vi troligtvis stiga in i vår nya lägenhet söder om stan. Det känns så rätt. Jag är född och uppvuxen i söderort, där bor min familj, och där känner jag mig hemma. Visst kommer jag att sakna Gärdet men däremot inte att ha sovrum, kök, vardagsrum och arbetsrum på samma yta.

4 Comments:

  • At 10:42 em, Blogger Ninaw said…

    Åh, Grattis! Satan i gatan var spännande för er! Ser ut att vara väldigt praktiska färger i lägenheten oxå och väldigt fräscht (av bilderna att avgöra). Om färgerna inte ljuger på bilderna så är den bruna färgen samma som vi har i sovrummet.. kanske att våran är något mörkare. men inte mycket. Och den färgen ÄLSKAR jag. Skitsnyggt!

     
  • At 12:50 em, Blogger Emma said…

    Tack! Ja, det är verkligen spännande. Särskilt för mig som inte ens varit där.(-: Men bilderna säger ganska mycket om hur det ser ut. Tycker också att färgerna verkar praktiska. Ljust och fint. Vill flytta nu! Hoppas den där värden ringer imorgon så vi kan boka släp och säga upp studentlägenheten.

     
  • At 7:52 em, Anonymous Anonym said…

    Halloj,
    kul att se bilder på lgn! Samma golv som vi har, den ser väldigt fin ut. Snacka om flyt, grattis grattis/Cilla

     
  • At 9:47 em, Blogger Emma said…

    Tack Cilla! Ja, hoppas verkligen att inget går snett nu så blir du snart bjuden på inflyttningsfest! Kram

     

Skicka en kommentar

<< Home