emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, september 19, 2006

Flytta med tur

Två dagar som reporter och jag njuter. Hur bra det än är att kunna redigering så är det inte min grej. Det är inte därför som jag sökt mig till det här yrket. Idag har jag gjort ett reportage på en grundskola som hade hälsodag. Kul att komma ut och möta alla glada barn som bönade om att få bli intervjuade och all personal som var så tacksamma för att vi skulle skriva om dem. Efter lunch var det skrivttid, en utmaning för mig som är van att jobba med flera veckors deadline.

Med en enorm tur kan jag och Jonas flytta till en fin tvåa i Midsommarkransen om knappt knappt veckor. Jonas var på visning i morse och plåtade en massa för att jag inte kunde följa med. Kände direkt när jag såg bilderna att där vill jag bo. Mysigt område, med biografen Tellus runt knuten, och 18 kvadratmeter större lägenhet än den vi har idag. Å så har den balkong! Synd att 29 pers måste tacka nej först bara.

2 Comments:

  • At 5:51 em, Blogger Karin said…

    Jag haller tummarna! Annika var pa ca 28 plats och hon fick sin lagenhet...

     
  • At 6:44 em, Blogger Ninaw said…

    Åh, lycka till! Jag håller oxå tummarna! =)

     

Skicka en kommentar

<< Home