emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, oktober 05, 2006

Rensa, slänga och placera

Hajar inte hur mycket som får plats i en etta. Vi packar och packar och lådorna på golvet växer.

Skulle vilja resa iväg på ett spa. Svepa in mig i en vit frottébadrock och bara bli ompysslad en helg. Äta nyttigt, träna och slappa. Igår kastade jag mig iväg ut och sprang trots att jag egentligen ville dega i soffan.

Det känns som om jag aldrig riktigt kopplar av nu. Praktikdagarna är intensiva och jag är helt slut när jag kommer hem. I huvudet snurrar samtal jag ringt och papper jag läst. Någon timma vid tvn och sen tillbaka till datorn igen för att skriva på artikeln jag ska lämna till facktidningen imorgon. Nu är det äntligen så gott som klar och jag kan ägna mig åt flytten.

Rensa, slänga och placera. Det tar aldrig slut. På lördag förmiddag går flyttlasset. Från norr till söder. Längtar tills jag har en dag till att bara pyssla i vårt nya hem. Kan det bli i mellandagarna kanske...?

Imorgon ska jag bevaka när Reinfeldt utnämner de nya ministrarna. Väljer han någon från Uppsala får jag nog räkna med en tuff eftermiddag vid datorn.