emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, september 28, 2006

Därför vann borgarna enligt Ohlsson

Vill bara tipsa om Bengt Ohlssons krönika i veckans På Stan. Den fick mig att piggna till på tåget imorse. Ibland får Benke till det. Den här gången skrev han om hur borgarna tog makten.

Alliansen, sa han. Det är så ni ska presentera er. Alliansen. Det är mäktigt. Det är beslutsamt. Det är armarna över varandras axlar. En för alla, alla för en. Leder tankarna till de allierade. Andra världskriget. Alliansen. Hamra in det. Tjata. Nöt in

Nu är det upp till Alliansen att bevisa att de kan motsvara folkets förväntingar som vid det här laget är riktigt höga.

1 Comments:

  • At 6:02 em, Blogger Karin said…

    I LOVE Bengt Ohlsson!!! Det visste ni ju redan, men som du sa - ibland far han verkligen till det! Fattar dock inte var han far allt ifran, han ar sa sjukt langsokt ibland.

    Och tank; en gang har jag halsat pa honom, det du! Det ar nog min storsta merit :-)

     

Skicka en kommentar

<< Home