emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, september 27, 2006

Hoppande barn

Idag blev det inte särskilt mycket gjort. Ingen av de två uppdrag som jag fick på morgonmötet gick att genomföra så det blev mycket tid vid datorn. Åkte i alla fall iväg med taxi till en skola där de deltog i den stora hopprepsutmaningen som Svenska gymnastikförbundet arrangerar.

Mitt uppdrag var att ta en bild på de hoppade barnen och skriva en kort text. Det hela var helt galet. När jag hoppade ur taxin rusade barn fram från alla håll med hopprep i händerna och skrek: Fota mig! Fota mig!
Jag var inte alls förberedd på mottagandet och kände mig lite som en popstjärna omringad av galna fans och fick nästan panik när de drog i mig och skrek. Tillslut fick jag säga att jag inte plåtar dem som skriker. Fick i alla fall ett par bra bilder.

Tänk att det är så viktigt för så många att synas i media. Och så små barn. Som om det är ett bevis på att man är bra.