emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, oktober 18, 2006

Upplyst

Äntligen är det mindre mörkt hemma. Vi har inte kunnat sätta upp några taklampor tidigare för det var helt andra uttag än de vi hade. Men nu har Jonas fixat det och det är skönt att slippa snubbla bland kartongerna.

Ikväll skulle jag egentligen ha ätit middag på stan med min barndomsvän Tove men hon ställde in. Då tog jag min chans att äntligen komma iväg och träna. Åkte från Uppsala efter fem men redan klockan sju stod jag på träningsgolvet ombytt trots att jag inte hade haft med mig kläder imorse. Lite omtumlad och otränad körde jag igång med pump-passet. Minutrarna innan passet upptäckte jag att en sticka i foten som såklart ville störa mig. Men jag var där och jag kommer att ha träningsvärk imorgon. Som jag har längtat....

Just nu praktiserar jag ett par dar som tingreporter. Skrev en notis idag utifrån en dom. Inte helt lätt att hänga med i det speciella språket. Imorgon ska jag bevaka en rättegång. Blir spännande.

2 Comments:

  • At 11:13 em, Blogger Ninaw said…

    Vilken nice lampa! :)

     
  • At 11:14 em, Blogger Emma said…

    Tackar! Den fanns i min killes föräldrars sommarhus på Österlen när de köpte det för en massa år sen.

     

Skicka en kommentar

<< Home