emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, oktober 14, 2006

Ertappade grannen med döda fåglar

Idag när jag öppnade ytterdörren mötte jag en granne med sin hund vid hissen. Jag slängde bara ett öga medans jag låste dörren och fick då se att hon höll två döda fåglar i handen. De dinglade där i fötterna. Kanske var det måsar, jag vet inte.

"Ja, det här gör jag inte varje dag", sa grannen ursäktande.
"Nähä...", svarade jag. Hade ingen aning om vad jag förväntades svara. Smaklig måltid eller vaddå?
"Ja, åh, vilka fina fåglar..."sa kvinnan flera gånger till sin hund.

Undra hur hon hade dödat fåglarna och vad hon skulle göra med de. Märkligt var det i alla fall.

Sen gick jag världens skönaste promenad genom mitt nya bostadsområde. Är verkligen hur mysigt som helst. Gick genom små parker och husen var jättefina. Är som en liten stad med restauranger, caféer och bio. Gick också förbi restaurangen och klubben Landet vid Telefonplan. Där måste jag börja hänga lite mer.

3 Comments:

  • At 5:48 em, Blogger Ninaw said…

    Spännande att gå runt och upptäcka de nya omgivningarna! =) Det där med fåglarna lät lite konstigt... Hoppas fortsättning följer om du får reda på något mer...

     
  • At 9:13 em, Anonymous Anonym said…

    Hej!
    Gud vad jag skrattade. Vadå måsar? Vadå, var på väg IN i lägenheten? Lova att håll koll på den grannen.

     
  • At 11:31 em, Blogger Emma said…

    Ha ha. Jag är inte säker på om det var måsar. Kollade inte så noga utan slängde bara ett öga. De var lite gråvita i alla fall också ganska stora. Inga småfåglar alltså. Japp, hon åkte upp i hissen med dem så jag antar att hon skulle ta in dem i lägenheten. Var väl söndagsdelikatessen....

     

Skicka en kommentar

<< Home