emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, oktober 29, 2006

Höstbadare i Vinterviken

Varför tar saker alltid mycket längre tid än man tror? Garderoberna trodde jag skulle vara klara före lunch så att vi kunde börja fylla dem sen. Men icke sa nicke. De är inte klara än. Men nästan. När vi upptäckte att en av lådorna var felkonstruerade (vi hade satt ihop flera andra så vi vet att vi kan) tappade vi lusten. Gick och köpte pizza (Jonas) och thaimat (jag) istället. Min mat var så stark så det brann i munnen men det var skönt att slippa diska.

På eftermiddagen gick jag och Gro, som bor i grannstadsdelen Aspudden, en jätteskön promenad till Vinterviken i solen. Underbart att bo så nära vatten. Gro visade mig var jag, som badgalning, kan bada i sommar och då såg vi två killar som hoppade i! Helt galet, det var ju svinkallt och de hade ingen bastu att värma sig i. Synd att jag inte hade med kameran för att ta bildbevis och föreviga den fina höstdagen.

1 Comments:

  • At 9:26 em, Blogger Ninaw said…

    Åh, stark thaimat är verkligen suuupergott! Det godaste efter indiskt. =)

    Jaså Aspudden? Trevligt. Själv har jag delvis bott en del i Örnsberg. Har aldrig varit skriven där, men min farmor bodde där och jag har delvis bott en del där som barn. Ett litet "extrahem". :)
    Blir lite nostalgisk nu...

     

Skicka en kommentar

<< Home