emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, oktober 31, 2006

Gitarrdrömmar


Gjorde ett reportage från ett tjejrockläger i Uppsala idag. 25 tjejer mellan 13 och 18 år som lirade rock tillsammans och lärde sig att skriva låttexter. De var riktigt duktiga och jag påmindes om att jag aldrig lärt mig att spela gitarr. Det är en sak som jag verkligen skulle vilja kunna. Inte lära mig, det gör så ont i fingrarna, utan bara kunna. Minns att jag försökte lära mig en gång. Jag och Anna-Maria satt i mina föräldrars vardagsrum och övade på klassikern "Ta mig till havet". Kanske skulle göra ett nytt försök någon dag.

1 Comments:

  • At 11:03 fm, Anonymous Anonym said…

    Det är klart att du ska göra ett nytt försök. Idag finns en massa bra hjälpmedel dessutom. Eller vad sägs om distanskurs på internet med dvd filmer?

    Själv ska jag göra mitt första försök. :)

     

Skicka en kommentar

<< Home