emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, november 12, 2006

Barnvakt och kortfilmskväll


Ikväll har jag varit barnvakt till de två gulliga tvillingtjejerna Saga och Malou. Anna-Marias brorsbarn. De är 15 månader gamla och går båda två. Pratar inte så mycket än men gick runt och sa tja ganska mycket.

Gick faktiskt som en dans att lägga dem trots att de var lite ledsna först. Lite gos och Bysan lull fick dem att sova rätt snabbt och barnvakterna kunde käka sushi och se på SVT:s kortfilmskväll.

Görs så mycket bra svensk kortfilm som inte uppmärksammas annars. Det är synd. Tillväxtsjukan av Klara Swantesson gillade jag särskilt. Är en animerad kortfilm om en kvinna som är utbränd och hennes funderingar. Fantasifulla animeringar och tänkvärda funderingar om samhället.

2 Comments:

  • At 12:55 em, Blogger Ninaw said…

    ÅH, vad du är snäll som är barnvakt. Folk ska veta vad föräldrar uppskattar sånt, och BEHÖVER det!

    Måste varit särskilt skoj och gulligt med så små tvillingar! :)

     
  • At 1:21 em, Blogger Emma said…

    Ja, förstod det på tvillingflickornas föräldrars tacksamhet. Jag hade faktiskt tjatat lite om att få vara barnvakt till dem oxå. Vill lära känna dem eftersom jag känt de övriga i familjen hela mitt liv. Å så gillar jag barn.

     

Skicka en kommentar

<< Home