emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, november 14, 2006

Magsjuk och bok om självkänsla

Har bara fått i mig lite youghurt med apelsin i sedan lunch igår. Har blivit magsjuk precis som min vän Anna-Maria. Förmodligen var det något som smittade oss i lördags när vi var barnvakter. Antingen de små flickorna eller sushin.

Har en intervju inbokad imorgon och känner en viss press att bli frisk. Visst går det att boka om men det är ett speciellt tillfälle imorgon som vore synd att missa. Kanske kan jag orka åka till intervjun och få lite sovmorgon. Synd att det är i Uppsala bara...



Tidningen har frågat mig om jag vill jobba på julafton. Ensam på webben. Nej tack! Jag har visserligen sagt att jag kan jobba under jul- och nyårshelgen men det gäller inte på julafton. Trots att det är bra betalt och jag kanske borde försöka ligga bra till hos cheferna tänker jag inte vika den dag för jobb. Då vill jag mysa, äta gott och umgås med familjen.

Har ingen lust att vara den som inte har något liv bara för att jag inte har jobb.

Håller på att läsa Mia Törnbloms, som är coach i personlig utveckling, bok Självkänsla nu! Är bra att ifrågasätta hur man behandlar sig själv ibland.

1 Comments:

  • At 9:23 fm, Blogger Karin said…

    Ah, den boken ar jattebra! Ar en av de fa bocker jag har med mig till Frankrike

     

Skicka en kommentar

<< Home