emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, november 30, 2006

Ufon i Uppsala

Två ufo-farkoster landade på onsdagskvällen på Salagatan i Uppsala, enligt samstämmiga vittnesuppgifter, som bedömer varandra som mycket trovärdiga. Händelsen upptäcktes till följd av de iögonenfallande ljusfenomen som uppkom över landningsplatsen. Efter en kort paus för tankning eller proviantering lyfte farkosterna åter och försvann.

Den här notisen låg på UNT:s hemsidan i går kväll. Radio Uppland ringde och upplyste tidningen som inte hade någon aning om vem som skrivit notisen och hur den hade hamnat på sidan. På morgonmötet spekulerades det om ifall någon hade hackat sig in på sidan.

Ufo-notisen blev snabbt en snackis på jobbet och det dröjde till eftermiddagen innan det kom fram att det var ett internt skämt som av någon anledning hade publicerats. Personen som skrev ihop notisen hade tydligen inspirerats av att en massa folk ringt tidningen för att de hade sett ett underligt ljusfenomen på himlen. Tydligen var det strålkastare från ett disco.

Intressant att se vilken kalabalik några rader kan få.

3 Comments:

  • At 6:15 em, Blogger Jonas Ehne said…

    Ha ha! Uppsala är verkligen staden Där det händer.

     
  • At 1:02 em, Blogger Karin said…

    Wohoo vilken action i Uppsala, synd att inte sånt hände när jag bodde där... :-)

     
  • At 1:59 fm, Anonymous Anonym said…

    ufon i uppsalas gator är ingen skämt jag e glad att den dök upp! jag är i alle fall inte ensam nu!

     

Skicka en kommentar

<< Home