emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, november 28, 2006

Min arbetsdag på repris i Rapport

Nu har jag lämnat feature-redaktionen och ämnen som dubbdäck, träning på jobbet och massage. Istället är jag på webben och ska ha koll på vad som händer. Inte bara i Uppsala, utan i Sverige och världen. Förmiddagsfikat blev kort för årets deltagare i Melodifestivalen skulle ju presenteras. Fram med bildspelen! Å så hade ju Åmsele-mördaren Juha rymt i natt så den TT-artikeln fick jag lägga ut och uppdatera under dagen.

Rätt intressant att lägga sig i tv-soffan efter jobbet och kolla på nyheterna. Nästan precis den nyhetsvärdering som vi gjorde idag gjorde även rapport, aktuellt och TV4-nyheterna. Det är som om arbetsdagen spolas upp i repris igen. Alla följer efter varandra. Det de andra tycker är viktigt måste ju vara det.


Jag visste ju egentligen att nyhetsvärderingen är likriktad innan praktiken också men det har aldrig varit så tydligt som nu. Kul att vara på webben i alla fall och få en paus från jobbet som reporter.