emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, december 11, 2006

Dags att sluta drömma...

Ibland kan jag leka med tanken att jag skulle vinna 25 000 kronor i månaden i tio år. Det vore så skönt. Jag skulle slippa oroa mig för våren när jag, efter 18 års studier (!), måste hitta ett jobb. Kanske kunde jag unna mig en resa också.

Men...jag köper ju aldrig några trisslotter och dessutom är vinstchansen minimalisk. Läste precis i Diego att sannolikheten att vinna just den vinsten är:

1 på 88 888 888

3 Comments:

  • At 7:26 em, Blogger Ninaw said…

    Men det är dock sjukt skönt att drömma! ;)

     
  • At 10:17 em, Blogger Emma said…

    Du har så rätt! Drömma ska man man aldrig sluta med.

     
  • At 4:38 em, Blogger Jonas Ehne said…

    Fast hur sjukt osannolikt är det inte att en sannolikhet ska vara 1 på 88 888 888?! Hade den varit 1 på 88 888 887 hade det ju inte varit hälften så roligt, varför jag misstänker att Diego har mixtrat med statistiken, eller att sannolikheten för att 1 på 88 888 888 ska bli sannolikheten för någonting är just 1 på 88 888 888, vilket i sin tur innebär att vi lika gärna hade kunnat vinna 25' i månaden i tio år.

     

Skicka en kommentar

<< Home