emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, december 05, 2006

Träningsinstruktören mådde dåligt

"Jag mår apa idag och orkar egentligen inte hålla i det här passet men vi fick inte tag i någon vikare. Måste anstränga mig för att inte börja gråta."

Så började SATS-instruktören cykel-passet jag var på i kväll. Hon vände sig om som om tårarna var på väg. Mer än det berättade hon inte innan passet utan körde igång och var jättebra. Jag hade lite svårt att koncentrera mig och tänkte en hel del på vad hon kan ha varit med om. Efter passet berättade hon inför hela gruppen att hon har muskelsjukdomen MS och att hon blivit sjukskriven från sitt jobb. Dessutom hade hennes grannar fixat översvämning i lägenheten så att hon måste evakueras....

Shit. Blev helt tyst i lokalen. Ingen sa någonting utan i stället började lugn avslappningsmusik höras i högtalarna. Kändes som om man borde sagt något men vad? Svårt att bemöta något sådant av en fullständig främling.

Otroligt starkt av henne i alla fall att köra passet och att berätta om sjukdomen. Undra hur många andra människor man möter en kort stund i vardagen som mår dåligt.

3 Comments:

  • At 10:04 em, Blogger Ninaw said…

    Sjukt att de inte fixade så att hon fick vara ledig. Jäkla puckon. Vad som helst, vem som helst... det borde VERKLIGEN ha gått ha fixat. Stackars människa.

     
  • At 9:48 fm, Anonymous Anonym said…

    det måste vara det värsta att drabbas av som instruktör, har jag oxå tänkt på, vilken mardröm.

    Fast nu tycker jag om SATS än mindre, vadå ingen kunde vikka?!

     
  • At 6:36 em, Blogger Emma said…

    Jag vet inte hur det låg till med det där. Men det lät väldigt konstigt att ingen kunde vikka om hon hade berättat om sjukdomen.

     

Skicka en kommentar

<< Home