emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, december 17, 2006

Baka mig till julstämning

En vecka till julafton och det känns som höst eller vår ute. Tog en joggingrunda till Vinterviken och det var visserligen halt på vissa ställen men behövde varken mössa eller vantar.

I kylskåpet ligger en klump pepparkaksdeg som mamma gjort. Borde baka snart för dofter från pepparkaksbak brukar väcka julkänslan snabbt. Fick degen igår när vi var på julkonsert i
St Jakobs kyrka vid kungsträdgården. Väldigt vackert var det men det kändes som vanligt lite skumt att sjunga psalmer om gud. "Var glad, var glad i vår herre och gud...." Visst sörru. Jag var glad när jag satt där i kyrkbänken men inte för guds skull utan för julmusiken och för att vara med familjen. Men visst, jag vet att jesus har ett viktigt finger med i spelet för att vi firar jul.

Imorgon blir det som vanligt julgodisbak hemma hos familjen. Knäck, kola och mandelmassagodiar ska bakas.