emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, december 20, 2006

Korkad kritik tyckte JK

Ibland kan jag slås av hur självsäkert vissa offentliga personer verkar kunna ta emot kritik. De visar inga tecken på att de upplever det jobbigt. Justitiekansler Göran Lambertz är en sådan person. Han verkar inte bry sig ett smack om att tre tunga jurister anser att han ska lämna sitt jobb och att han skadar svensk rättssäkerhet.

Intervjuade honom idag och innan jag ringde kändes det lite jobbigt. Jag spaltade upp kritiken och den var inte nådig. Jag skulle inte gilla att bemöta en så hård kritik tänkte jag....men så är jag ju inte JK heller. Lambertz lät nästan glad på rösten och kallade kritiken för korkad. Önskar att jag kunde slå ifrån mig kritik så lätt. Eller så är det bara en image och just nu ligger han och ältar i tv-soffan allt som sagts om honom...