emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, december 30, 2006

Nyårsblåsa

Äsch, den fina trumpet-lampan funkar inte i vår lägenhet. Det märkte vi när vi mätte och insåg att det bara skulle se galet ut om den skulle stå på tv-bänken. Trist, den som var så fin. Får leta efter någon mindre i samma stil.

Idag letade jag efter en nyårsklänning i två timmar. Finns ju nästan inga snygga alls på stan. Till slut hittade jag den här på HM, dit jag egentligen inte hade tänkt att gå, som jag köpte utan att prova. Brukar aldrig ha oranga kläder men den kan nog bli fin med svarta strumpbyxor till.

Mitt när jag irrade runt på damavdelningen på Åhléns city fick jag ett sms av min barndomsvän Fia. Hon berättade att hon fött en son! Så fantastiskt roligt. Ville bara jubla rätt ut men kunde förstås bara le. Jakten på nyårsklänning kändes med ens rätt oviktig.

1 Comments:

  • At 11:40 fm, Blogger Karin said…

    Åh du blir nog fin i din klänning. Själv kör jag på småblommig svartgrön från JC av alla ställen...
    Kul med en till liten bebis i bekantskapskretsen!

     

Skicka en kommentar

<< Home