emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, januari 11, 2007

Ugglan - en ungdomsgård för vuxna

Söderbaren Ugglan gillade jag verkligen. Lite som en ungdomsgård för vuxna. Klart roligare än många stela barer som finns där det enda man har att göra är att hinka öl och försöka överrösta musiken. På Ugglan kan man spela pingis och boule och det roliga är att alla spelar med alla. Det är bara att ta ett racket och börja lira. Kanske är det det enda ställe i stan där olika gäng mixas. Utan att folk är jättefulla dessutom.

Dessutom var det poesi i ett rum. Till en början bara på franska men sen blev det engelska och norska. Har lite svårt att ta till mig poesi men många andra satt och lyssnade.

God natt!