emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, januari 11, 2007

Dyr tandputs

Jag fortsätter gladeligen att bocka av min måste-fixa-lista.

1. Har tvingat mig att skriva en jobbig ansökan till en arbetsplats där jag egentligen inte tror att jag har någon chans.
2. Har klippt luggen gratis hos min proffsiga och gulliga frisör på Moc.
3. Har varit hos tandläkarna. Hade inget hål men däremot en massa tandsten. Som vanligt. Gillar verkligen inte att bli petad i munnen. Ryser i hela kroppen. Dessutom var det mycket dyrare än jag mindes. Flera hundra mer. Men så är det inte Folktandvården heller utan en privatmottagning vid Stureplan. Fick i alla fall tänderna putsade.

Har också haft en föreläsning om Upphovsrätt av en man på journalistförbundet. Redan efter några minuter kändes det hela väldigt bekant och när det blev rast påpekade en klasskamrat att vi redan haft den där föreläsningen. Alla exempel han tog upp och bilder han visade hade vi hört och sett förut. Dessutom hade vi skrivit ett referat om det hela....Suck. Det är JMK i ett nötskal. Det är alltid något strul.

Imorgon är jag ledig och ikväll ska jag till Ugglan med Anna-Maria. Är nyfiken på det stället. Ska visst ha ett pingisbord också.