emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, januari 15, 2007

Idrottsgalan

Årets idrottsgala är slut, som jag såg delar av, och den var väl ungefär som den brukar. Fjantig trailer innan, då Jidhe och Kaspersen skulle spontanskämta på ett mycket inövat sätt, och själva galan var pampig men sketcherna inget vidare. Det är sällan sketcher i galor blir lyckade utan jag tycker oftast att det bara blir ansträngt och pinsamt. Michael Tornving är ju begåvad men lyckades ändå inte riktigt.

Jag tycker alltid att det är roligast att kolla in idrottsstjärnorna i publiken. Kolla vilka som är där, vad de har på sig och vad de skrattar åt. Gunde är alltid på lika strålande humör och verkar tycka att allt är kul till exempel.

Gillar själva prisutdelningen också därför att alla blir så glada. Det syns verkligen i ögonen hur mycket det betyder att bli den utvalda. Som Susanna Kallur som fick årets Jerringpris. Röstade på henne, hon är verkligen imponerande.