emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

fredag, januari 19, 2007

Bokdebutant och skumpa på examensdagen

Skumpa, smörgåstårta och fyra sorters efterrättstårtor. På universitetet. Min klass tog examen idag och lärarna hade ordnat riktigt fint. Det var också skönt att höra vår studierektor säga att läget på arbetsmarknaden inte har varit så bra för oss journalister på hela 2000-talet.

Innan lunchen fick vi lyssna på Jesper Huor, tidigare student på JMK, och som skrivit boken "Sista resan till Phonom Penh". Verkar mycket intressant. Det är en dokumentär berättelse som utspelar sig i Stockholm, Paris, Berlin och Kambodja.

Jesper Huors pappa lämnade honom, när han var två år, och hans mamma för att stödja röda khmererna i Phon penh. Han hörde av sig några gånger men sen blev det tyst. Jesper har undersökt vad som hände honom men han skriver också om Pol Pots revolution.

Jag undrar vem i min klass som först kommer återvända till JMK och föreläsa? Tvivlar på att det blir jag.
Ikväll ska vi i alla fall fira vidare på Underbara bar på söder.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home