emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, januari 29, 2007

Marit Bergmans sköna tacktal

Marit Bergman blev ju på Ellegalan utsedd till bästa klädda kvinna. Ett bra val tycker ja. Hörde hennes tacktal på Ellegalan och blev bara tvungen att skriva ner det. Marit är så skön!

"Det är väl så här då att Elles läsare samt redaktion har utsett mig till någon slags auktoritet på området mode och då tänkte jag bara berätta lite vad som kommer att gälla under min tid som sittande i regeringsposition. Man får blanda rött och rosa. Man får blanda guld och silver. Tjocka tjejer få ha vita strumpbyxor. Människor över 45 får ha korta kjolar, människor under 65 får ha eccoskor och storblommigt och pärlhalsband. Det mesta är faktiskt helt tillåtet. Det enda man inte får göra, det är att ha tråkigt. Tack ska ni ha!"

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home