emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, januari 27, 2007

Tjuvfritt i Kransen

Imorgon kommer jag nog ha ont på lite konstiga ställen i kroppen. Har åkt längdskidor idag i Lida. Strålande väder och det var riktigt vackert i skogen. Snötyngda granar, blå himmel och sol. Är glad att jag följde med mina föräldrar på det träningspasset i stället för att svettas inomhus på SATS.

När jag blev upphämtad av mina föräldrar idag reagerade de på att min fina citybike (som jag ärvt av mamma) fortfarande stod ute i snön. Jag lovade att omedelbums ställa in den i husets cykelrum. Men...var fanns cykelnyckeln? Brukade ju, av någon anledning, ligga i fickan på min manchesterjacka. Letade igenom alla jackor i hallen och alla väskor. Nyckeln var borta. Den enda jag har. I somras tappade jag den andra.

Hur skulle jag lösa detta? Få tag i en monstersax som kunde klippa upp vajern som cykeln är låst i. Var hittar man en sån? Känns ju som om alla skulle tro att jag skulle sno hojen då.

Men! När jag skulle gå till videobutiken alldeles nyss gick jag fram till cykeln och såg att nyckeln satt i....den har alltså suttit där sedan dagen innan julafton då jag senst använde cykeln.
Slarvigt? Javisst, men också väldigt skönt. Skönt att kunna ta in cykeln men det var också ett tecken på att det är rätt tjuvfritt i området.