emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, januari 25, 2007

Birgitta Ohlsson behövs

Folkpartisten Birgitta Ohlsson är en av få borgerliga politiker vars åsikter jag ofta delar. Hon lyser verkligen och sticker ut ur den borgerliga massan. I DN idag skriver hon i en debattartikel att regeringen måste bryta samarbetet med diktaturer, som inte följer de mänskliga rättigheterna, och sluta exportera vapen till Förenade arabamiraten.

Att konvertera från islam är formellt belagt med dödsstraff. Det finns inga politiska eller fackliga organisationer och strejker är förbjudna. Muslimska kvinnor tillåts inte gifta sig med icke-muslimska män. Homosexualitet är förbjuden i lag och bestraffas hårt i islamisk lagstiftning. (utdrag ur artikeln)

Hoppas hon inte också, som Gustav Fridolin, lämnar politiken. Birgitta behöves.

3 Comments:

  • At 11:04 em, Anonymous Anonym said…

    Hej Emsellen!
    om du kikar in på www.pannkaka.nu/duojagosven så hoppas jag att du kanske vill hitta på något spännande att dela med dig ur din vardag till nästa nummer!

    Jag har läst din blog ett tag och jag hoppas att allt kommer gå bra i vår! Hejacl!

     
  • At 8:02 em, Blogger Emma said…

    Hej Mia!
    Verkar intressant. Få se om jag skriver något till nästa nummer.Kul att du läser min blogg! Ha det bra

     
  • At 6:43 em, Blogger Joakim Larsson said…

    Det är inte utan att man saknar Gustav jättemycket.

     

Skicka en kommentar

<< Home