emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, februari 01, 2007

Visa upp sitt hem

Vi börjar bli redo. Snasket är inhandlat, drickat också och lägenheten halvstädad. Vi ska äntligen ha inflyttningsfest. Ska bli riktigt kul att samla alla vänner under samma tak. Syskon, gamla vänner och nya. Av någon anledning är det svårt att få ihop fikor och sånt i vardagarna. Veckorna bara pyser på. Skickar iväg några mejl för att pejla läget. Mer blir det inte oftast.

Men det är inte bara kul med fest. Det är lite läskigt också. Nu ska lägenheten visas upp och det känns nästan som vår bebis, som hunnit bli fyra månader gammal. Folk kommer att kolla in alla vrår och tänka "Ja, det där var ju fint men inte det där...så skulle jag aldrig möblera om det var min lägenhet."

På jobbet utbrast en tjej på lunchen att hon avskydde gula tapeter. Och där satt jag och tänkte på mitt sovrum med de gula väggarna. Om jag sa något? Nej, ville inte förstöra stämningen.