emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, januari 31, 2007

Jag vill bli aktuell!

Tack för din ansökan! Inom kort kommer vi att kalla de som kan bli aktuella för anställning till intervju.

Nu har jag fått flera bekräftelsemejl på mina ansökningar. Nakna standardsvar som säger nada om mina chanser. Det betyder inte ens att någon har skummat igenom min ansökan. Den kanske till och med har blivit slängd i papperskorgen med orden: Näpp, vi vill inte ha någon med otur!


Frågor utan svar:

Vad innebär "inom kort"?
Hur små/stora är mina chanser för att bli aktuell för anställning som nyexad?

Hur länge kommer jag att behöva vara tacksam för att få inhopp på kort varsel? En månad? Ett halvår eller fem år?