emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, februari 03, 2007

Lyxig myskväll i rekordtempo

Min ganska hårda jobbdag avslutades med en lyxig myskväll men med ett alldeles för uppskruvat tempo. Långt norrut på Bondegatan, söder, på restaurangen Fräcka Halvpanna åt vi en fin middag. Jonas 28-årsdag firades med tigerräkor, färsk tonfisk och potatissallad. Riktigt gott men när maten serverades var det inte många minutrar kvar till filmen Parfymen, som vi köpt biljetter till på Victoria, skulle börja . Vi hade nog planerat lite galet och dessutom var väntetiden ovanligt lång. Det blev att kasta i sig den fina maten och sen springa längs med hela Bondegatan i duggregnet. Jag fnissade hela vägen åt hur knäppt det blev.

Vi hann! Jag hann till och med både gå på toa och köpa den obligatoriska Kaffe latten innan filmen. Ritualer som jag inte kan vara utan.

Parfymen kan jag rekommendera. En annorlunda historia, snyggt foto och bra skådisar.

Kalendern är förresten återfunnen och ordningen är återställd. Hade glömt den på webbredaktionen. Tur att jag inte hade klottrat mer privata tankar i den.