emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, februari 07, 2007

Laleh - full av lust

Kön ringlade sig lång utanför Debaser medis i går kväll. Det var många minusgrader kallt och jag hade samma tunna jacka som när det var tio plusgrader. När vi väntade kom plötsligt en kille fram med ett fat med bitar av mörk choklad. Laleh, hon tänker verkligen på sina fans.

Var kul att se henne igen. Lika mycket energi som förra gången och hon visade tydligt att hon älskar det hon gör. Inget går på rutin. Allt på lust. "Nu blir det lite tokigt igen", sa hon några gånger när hon improviserade eller imiterade ett blåsinstrument med rösten .

De tre manliga musikerna fick hänga med i svängarna när hon bytte spelschema och valde en annan låt än de bestämt innan. De såg lika glada ut hela tiden ändå och verkade, precis som publiken, vara lite förälskade i Laleh.

Synd att jag glömde ta med min fina nya digitalkamera jag fick i födelsedagspresent.

Ni som bor i andra delar av Sverige: Köp en biljett!