emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, februari 14, 2007

Regina Spektor

Laleh, Hello saferide/Säkert, Anna Ternheim, Ane Brun och Elin Sigvardsson. Listan kan säkert göras ännu längre. Tjej efter tjej som släpper skiva gör musik jag gillar.

Den tjej jag lyssnar mest på nu, när Lalehfebern svalnat, är Regina Spektor som till skillnad mot de andra inte är svenska.

Riktigt skön musik! Synd att konserten i mars på Chinateatern är utsåld. Här kan ni lyssna på låten Samson.

2 Comments:

  • At 9:15 fm, Blogger Ninaw said…

    Mmm, jag hittade hennes hemsida av en slump för ett tag sen. Det lät mycket lovande. Tror jag ska köpa hennes skiva så snart saker lugnar ner sig så jag har ro att lyssna!

     
  • At 3:21 em, Anonymous Anonym said…

    mmm.. regina spektor är kool. fast lalehs prinsessor är helt genial..

     

Skicka en kommentar

<< Home