emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, februari 13, 2007

Arga läsare

När man jobbar ensam som webbredaktör på kvällarna fajtas man inte bara med nyhetsflödet (vilka nyheter som ska få utrymme) utan även med arga läsare. Det är mest de sura som mejlar, kritiserar tidningen i diskussionsforum och ringer. I går pratade jag med flera som var upprörda över att de inte fått någon tidning. Visst, det kan jag också bli sur över men vissa var verkligen helt oresonliga och insåg inte att jag inte hade med saken att göra.

Särskilt en gubbe var upprörd och satt och väntade på att tidningen skulle levereras på kvällen bara för att han påtalat att inte fått någon den morgonen.

" Jag fick ingen i morse och sen ringde jag tidigare i dag och då lovade ni att den skulle komma....men det har den inte gjort."

"Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med detta för jag jobbar inte med det. Du får ringa tillbaka imorgon."

"Nej, du får ringa de och säga att jag vill ha tidningen nu. Jag betalar fullt pris och då ska jag ha tidningen!"

"Det kan jag tyvärr inte göra."

"Vad håller ni på med på tidningen egentligen? Jag ringde för fjorton dar sen för att sätta in en annons om dagens ros men jag har ännu inte sett den i tidningen!...."


Suck. En sådan person kan man inte föra en dialog med. Spelade ingen roll vad jag sa.

Äntligen börjar min ledighet närma sig. Är väldigt trött nu av alla nya arbetsuppgifter och ansvaret. I morgon kväll tar vi flyget till Glasgow. Känns rätt overkligt.

4 Comments:

  • At 4:08 em, Blogger Ninaw said…

    Åh, men jag tycker du verkar duktig som orkar och står i. Hoppas ni får en jättetrevlig resa i Glasgow med mycket romantik och upplevelser! Ha det gott! /Nina

     
  • At 9:35 fm, Blogger Karin said…

    Låter som de som ringer till Arla Foods...

     
  • At 11:47 fm, Blogger Emma said…

    Ha ha, ja det har du rätt i. Var nog ungefär samma typ av personer. Tur att jag har lite erfarenhet av det då.

     
  • At 11:48 fm, Blogger Emma said…

    Tack Nina! Ska fota massor med nya kameran så får du se sen hur vi haft det.

     

Skicka en kommentar

<< Home