emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, februari 10, 2007

Redaktören fick vänta på macken

Min debut som webbredaktör är över. Dagen började inte särskilt bra. När jag skyndat mig genom industriområdet till redaktionen, med Marit Bergman i öronen, kom jag inte in. Den kod jag hade till passerkortet funkade inte. Såklart. Ringde fotografen som skulle börja samtidigt men han var fortfarande hemma. Jag fick gå till Shell-macken och vänta. En halvtimma senare kom jag i alla fall igång med jobbet.

Det var roligt att bossa över sajten själv. Kul att så snabbt få ansvar. Var ju inte så länge sen jag var praktikant. Men läskigt också...kanske sitter de ordinarie redaktörerna hemma och gnisslar sina tänder just nu. Inte lätt att veta hur det ska vara, vad som är "rätt" att göra. Ja ja....hojtar ingen till så gör jag som jag vill.

Var helt slut när jag kom tillbaka till Stockholm. Gick till en sushibar och käkade innan det var dags att se Kvarteret Skatan på Rival. Fantastiskt roligt! Älskar det gänget. Finns det biljetter kvar så råder jag er att gå dit. I alla fall om ni gillar serien. Tycker faktiskt att föreställningen var bättre än den senaste säsongen som varit lite väl skruvad.

1 Comments:

  • At 3:41 em, Blogger Ninaw said…

    Skoj, att du fått så mycket ansvar så fort! De verkar lita på dina kunskaper då, och det är ju en komplimang! ;)

     

Skicka en kommentar

<< Home