emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, februari 11, 2007

Sport, sport och ännu mera sport

Många sportframgångar i dag. Järbyns VM-brons, Anjas VM-guld och........ så vann Sirius mot Ljusdal (Bandy). Allt hände ungefär samtidigt och det var min uppgift att lägga ut det på hemsidan. Högt tempo minst sagt. Under bandymatchen fick jag i uppgift av reportern, som var på plats, att rapportera direkt minut för minut. Reportern sms:ade mig korta meddelande om utvisningar, spel och mål som jag publicerade på en gång. Ha ha, kände mig som värsta proffskommentatorn trots att jag inte visste ett skvatt om det jag skrev om. Hade aldrig hört namnet på spelarna som jag skrev om.

Är pigg. Det borde jag inte vara vid den här tiden efter flera intensiva jobbdagar. Men jag funkar så. När jag vet att jag kan sova ut dagen efter, börjar jobba två i morgon, får jag ny energi. Två av mina bästa vänner var också här på en fika ikväll och det kan nog också fått mig att piggna till. Orkade till och med baka en kladdkaka, mitt i tvättandet, innan de kom. Mer spontana fikor i vardagen!