emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

fredag, mars 09, 2007

Insändarskribenterna

Jag läser alltid insändarsidorna. Ibland skriver folk tankeväckande åsikter men oftast är det mest underhållande att läsa om sådant som upprör folk. Många irriterar sig på gnällspikar men jag tyckre det kan vara ganska roligt. Bara jag slipper umgås med dem....

En man som ofta skriver insändare är en man som heter Henrik och som bor i Malmö. Han skriver flera insändare i veckan och det handlar ofta om att han stör sig på att folk duar kungligheter. Alldeles nyss hörde jag honom i Ring P1. Den här gången var han upprörd över att folk slänger mat.

"Jag förstår inte att man kan slänga mat. Det skulle jag aldrig göra. Får jag någon gång över mat sparar jag det naturligtvis. "

Någon gång ska jag intervjua alla dessa människor som skriver insändare på löpande band och samla dem i en bok. Vilka är de och vad är det som driver dem?

4 Comments:

  • At 12:04 em, Anonymous Anonym said…

    Den boken finns nästan redan.

    http://www.bokus.com/b/9789175885575.html?pt=search_result

     
  • At 4:14 em, Blogger Emma said…

    Just det. Den känner jag ju till. Men jag skulle hellre intervjua dem som skriver om vad som driver dem och inte bara ha med deras gnälliga brev.

     
  • At 10:49 fm, Blogger Unknown said…

    Du, det har jag tänkt på. Det är fantastiskt kul. Jag känner några om du vill göra intervuer.

     
  • At 5:04 em, Blogger Emma said…

    Schyst. Ska fundera över detta för det vore kul att genomföra innan någon annan kommer på idén. Har lite mycket annat just nu bara. Återkommer kanske!

     

Skicka en kommentar

<< Home