emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, mars 04, 2007

Resdrömmar

Jag gillar friidrott. Är fascinerande att titta på de tävlande som med sina starka kroppar alltid kan överträffa förväntningarna. Har kollat en del på EM i Birmingham och tänker att jag någon gång skulle vilja vara på plats. Vifta med svenska flaggor och se Klüft, Kallur och Holm springa segervarv. Det kanske inte är helt omöjligt...

I slutet av augusti är det friidrotts-VM i Osaka i Japan. Det vore verkligen kul att vara där. Dels för att kolla på tävlingen men också för att se Japan och Asien. Jag har aldrig gjort någon längre semesterresa och det känns som om det börjar bli dax att göra det nu. Förutom Japan vore det också kul att resa till Vietnamn, Laos eller Kambodja. Vore kul att va borta i alla fall en och en halv månad.

Härligt att drömma om en resa men lite läskigt att förverkliga dem. Vet ju ingenting om hur min jobbframtid ser ut. Kontraktet jag har nu sträcker sig till sista april och sen är det nästan sommar och då är det nog inga problem att få jobba men sen...hur hösten ser ut vågar jag knappt tänka på.

Etiketter:

1 Comments:

  • At 8:43 fm, Blogger Ninaw said…

    Mmm, jag planerar oxå att åka ut och resa.. vet itne vart än, eller hur länge eller när.. Men förhoppningsvis inte inom en alltför lång framtid..

    Man ska försöka se så mycket som möjligt av världen under den tid man lever, tycker jag. :)

     

Skicka en kommentar

<< Home