emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, mars 03, 2007

Dans och charm

Kollade på Lets dance ikväll och blev riktigt danssugen. Borde verkligen anmäla mig till någon danskurs snart. Det jobbiga bara är att mitt liv är så oregelbundet just nu och att jag jobbar en hel del kvällar.

Jahapp, så Lasse Brandeby dansar vidare. Helt fel att han slog ut Anna Sahlin. Konstant dåliga poäng av juryn medan hon alltid har tillhört toppen. Tycker juryn borde ha större inflytande än publikrösterna. Segraren måste väl ändå kunna mer än att skämta?

När jag såg Brandeby tulta runt på scenen funderade jag över om en kvinna i samma ålder och figur hade fått samma stöd. Hade det varit lika charmigt? Tror inte det. Kan i alla fall inte komma på någon person som skulle få samma stöd. Märkligt.

Etiketter:

1 Comments:

  • At 12:55 em, Blogger Ninaw said…

    Åkte Anna Sahlin ut??!!Inte för att jag tycker om henne ens ett endaste dugg så låter ju inte det klokt med tanke på att hon faktiskt kan dansa! Brandeby är bara pinsam. Han var rolig en gång i tiden.. idag lever han vidare bara pga det. Tycker det är fåning. Han kan ju inte röra sig för fem öre! Ut ska han tycker jag!

     

Skicka en kommentar

<< Home