emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, mars 07, 2007

Utmanad

Nina W utmanar mig och efter en stunds grävande i mitt förflutna har jag några svar.

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn.Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag har ett ovanligt bra minne. Inte vad gäller historiska årtal, floder eller matematiska formler utan det jag minns bra är människor. Både namn, ansikten och händelser. Jag vet vad folks kusiner heter och när många av mina vänners föräldrar fyller år. På fest är det alltid jag som hälsar på människor som ser ut som frågetecken.

2. Jag avskyr öl och har aldrig druckit en hel burk. Bara smuttat men klarar inte ens av lukten. Gillar inte kolsyra så läsk går också bort men det kan jag i alla fall dricka.

3. Har aldrig rökt en hel cigarett. Bara smakat på en cigarr på en nyårsafton.

4. En av de första intervjuerna jag gjorde var med Lars Winnerbäck. Det var på gymnasiet och jag läste en kurs i journalistik och kom på att jag ville intervjua min stora idol. Min vän och jag träffade honom på ett kafé vid Hornstull och vi var så nervösa att vi glömde att fota trots att vi lånat en tjusig systemkamera.

5. Har sovit en natt ute i Pisa. Det var hösten 2000 när jag pluggade i Florens. Jag och två kursare gjorde en utflykt dit och missade sista tåget tillbaka. Vi hittade en videoautomat, med tak, där vi sov ett par timmar.

6. I somras blev jag bestulen vid två skilda tillfällen på Roms tågstation. På bara en halv timma. Först mobilen och sen passet. Första dagen på semestern. Det här har jag skrivit om tidigare men det var verkligen sjukt.

Precis som Nina vet jag inte heller sex bloggare som borde anta utmaningen. Får bli de tre systrarna som jag tror skulle kunna tycka att det här är skoj:
Karin, Annika och Kristina

2 Comments:

  • At 2:23 em, Blogger Ninaw said…

    Åh så roligt att läsa! :)

    Var Winnerbäck trevlig?

     
  • At 4:50 em, Blogger Emma said…

    Vad bra!

    Jo, han var mycket trevlig och lättpratad. Det var precis innan han slog igenom men för oss var han hur stor som helst. Men vi var pinsamt dåliga intervjuare...skrattade åt allt han sa.

     

Skicka en kommentar

<< Home