emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, mars 05, 2007

Hoppande kvinna

I morgon ska jag träffa en kvinna som firade sin 80-årsdag för två år sen med att göra tandemhopp med fallskärm. En människa som gör en sådan sak måste bara vara cool och intressant. Därför är jag glad att hon ställer upp på intervju. Ringde runt lite på måfå idag för att få tag i en 80-plussare att intervjua inför Internationella kvinnodagen på torsdag. Så många tackade nej att jag höll på att ge upp.

Förutom henne ska intervjuer göras med kvinnor i andra åldrar. Vet inte riktigt vad jag ska fråga henne men det visar sig väl vad hon vill berätta om sitt liv. Ska spegla någon situation som kvinna i alla fall. Flummigt men kan nog bli bra.

Gillar att vi intervjuar vanliga människor. Behöver inte vara kändisar för att det ska bli intressant. Så många livsupplevelser som aldrig blir berättade.

2 Comments:

  • At 9:47 fm, Blogger Ninaw said…

    Hej! Ja visst är det fashinerande! Tycker det är jättespännande med alla människors livsöden och små historier. Man skulle nästan kunna göra en bok. "Den vanliga människans egna sagor från livet". Så interjuvar man utvalda människor, låter dom berätta om en väldigt spännande eller betydelsefull händelse ur sitt liv. I slutändan väljer man ut de bästa historierna och ger ut som en slags novellform. skulle kunna vara något? Jag hade tyckt om att läsa! :)

    Vad roligt.. Jag vill gärna läsa om den där gumman sen. Vart kan man göra det?

     
  • At 9:02 em, Blogger Emma said…

    Bra idé! En sån bok vill jag läsa. Kanske ska skriva en någon gång.

    Intervjun i dag blev svår. Gumman hade med sin gubbe som avbröt och pratade på om annat än det jag ville prata om. Artikeln jag skrev kommer kanske ut på UNT:s hemsida, annars kan jag mejla den. Fast det blev inte så intressant. Det berodde inte på gumman utan på formen för artikeln. Skulle va ett enda långt pratminus, som om hon berättade för mig men det fick va alldeles för kort. Så det blev ytligt bara...ja, ja så är det.

     

Skicka en kommentar

<< Home