emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, juni 13, 2007

Sommarpratarna öppnar sommaren

Årets sommarpratare är avslöjade! Satt i en taxi med en massa otympliga bordsfläktar, som jag hämtat i butiker för plåtning till tidningen, när jag hörde ett inslag på radion från ceremonin. Det är verkligen ett startskott på sommaren när namnen offentliggörs.

Efter en snabb blick på listan hittar jag dessa jag inte vill missa:

Justitiekansler Göran Lambertz 28 juni (alltid lika härligt djärv...)
Filip och Fredrik 4 juli (de är oftast roliga och så lär det snackas om deras program)
Anja Pärson 7 juli (En cool tjej som jag vet lite om)
Gustav Fridolin 13 juli (Otroligt allmänbildad och skärpt, säkert intressant snack)
Martin Kellerman 24 juli (Gillar ju Rocky så det kan nog bli kul....)
Salem Al Fakir 26 juli (Verkar rolig å så pyttekänner jag hans brorsa)
Mona Sahlin 3 augusti (En partiledare kan man ju inte missa)
Lena Endre 18 augusti (Bra skådis som säkert är bra på att göra ett kul program)