emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, maj 30, 2007

Komik-konsten

Var med jobbet på Stand up i kväll för att se vår kollega debutera som komiker i hemstan. Tillsammans med gänget från Tingsrätten, som också känner "stjärnskottet", var vi mer än halva publiken.

Han var rolig vår kollega men är ännu roligare i verkligheten. Jag tycker ofta att det är den oväntade komiken som är bäst. Inte den när man förväntas skratta, som stand up går ut på. De andra i kvällens startfält körde på med många kända klyschor, mycket sex, och blottade sig själva så fort ett skämt inte gick hem. "Nähä, då stryker jag det skämtet nästa gång...." Blev rätt tjatigt efter en stund. Då ger man dessutom publiken dåligt samvete. Kom igen då, tråkmånsar!

Är imponerad av alla som vågar ställa sig på en scen och försöka få folk att skratta. Måste vara det svåraste som finns. Om man inte heter typ David Batra eller Johan Glans....då verkar det va hur lätt som helst.