emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, maj 21, 2007

Vardagsmat

Anna-Maria ville ha halloumi, jag tomatsoppa. Det blev både och. Här är tips på en god vardagsmiddag som går snabbt att göra men som ändå känns lite småfestlig .

Inget är förrätt, varmrätt eller efterrätt utan allt äts i en enda röra men från olika fat. Så som vi kanske inte riktigt är vana vid att göra.

Sallad:
Hackad gul lök, tomat och röd paprika. Lite olja.

Tomatsoppa:
Koka lite pasta och häll i Keldas färdiga tomatsoppa. Värm.

Servera med stekta halloumiskivor och bröd. (Inte i soppan...förstås) Synd att jag inte tänkte på att plåta.