emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, maj 12, 2007

Senegalesisk konst

För ett drygt år sedan kom El Hadje till Sverige från Senegal. Nu har han barn med en av mina bästa kompisar och pratar flytande svenska.

Han är konstnär och delar galleri med ett gäng pensionärer. Nu ställer han ut sin konst på Galleri Burkina Faso i Gamla Stan, mitt emot Storkyrkan, fram till 5 juni .

Jag var där idag på vernisage och kan rekommendera alla att gå dit. Hans målade lampor är särskilt fina.


Har också hunnit med ett 26-års kalas, promenerat långt och käkat sushi på balkongen. Få se om det blir någon schlager ikväll eller inte. Först ska jag hem till en före detta klasskompis som fyller år.