emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, maj 07, 2007

Christer bildar

Ösregnar utanför fönstret. För tio minuter sedan sprang jag min runda runt sjön och då sken solen. Ibland har man tur. Lyssnade som vanligt på Christer i p3 medan jag sprang. På måndagar är det programmet Sverigepilen. Varje vecka handlar om en ny stad i Sverige. Idag var det Katrineholm och jag har lärt mig att de har ett orginal som kallas Downtown-Elvis, en gigantisk rondell som är felkonstruerad och att många har japanska sportbilar.

Bra idé tycker jag att låta svenska folket ringa in och berätta om sin stad eller om städer de besökt. Känns som om jag blir lite mer allmänbildad om mitt land.

1 Comments:

  • At 10:03 em, Blogger Ninaw said…

    Oj, vad du alltid är duktig som är ute och springer! :)Måste börja med sånt oxå.. heja dig!

     

Skicka en kommentar

<< Home