emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, april 29, 2007

Tjejen med koll

Efter typ nio månaders praktik och jobb i Uppsala börjar jag lära känna staden nu. Har äntligen varit där och festat ett dygn utan att stressa hem med sista pendeln. Åkte taxi mellan hemmafesten och Birger Jarl och blev glad varje gång vi kom till en gata eller ett område som jag kände igen. Gick inte alltid helt bra....

"Ja, jag vet. Det där är biblioteket!", utropade jag när vi på morgontimmarna promenerade förbi en stor och pampig byggnad.
"Nej.....det är det inte", svarade min Uppsalakompis.
"Det känns tryggt att du ska rapportera om den här staden...."

Inte mitt fel att jag knappt sett stan förrän nu. Imorgon kommer ju hela staden att förvandlas till en folkfest och fylleslag. Själv jobbar jag halvdag men är inte särskilt sugen på att festa.

1 Comments:

  • At 10:33 fm, Blogger Ninaw said…

    Åh.. men ändå. Jag har hört att Uppsala ska vara den absolut bästa platsen att vara på under Valborg! Ha det superkul! Trevlig Valborg!

     

Skicka en kommentar

<< Home