emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, april 22, 2007

Bebisar

Slängde precis soppåsen med en blöja i. Jag har haft besök av en bajsande, ätande och jollrande Amdi som snart fyller två månader. Känns som om det är mycket bebis just nu. I veckan, när jag oväntat blev bjuden på en tvårättersmiddag och vin ute med jobbet, blev jag småkär i Majken som är en månad. Vickar för hennes mamma. Majken sov hela kvällen under sitt första krogbesök trots att hon skickades runt bland famnarna hela tiden.

Dessutom blir jag faster i oktober när min storebror ska bli farsa. Det är stort.

Härligt med barn men är glad för den frihet jag har. Nu ska jag in till stan och se den italienska filmen Allt om min pappa.