emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, april 12, 2007

Fransmän fikar inte

Karin har nappat på mitt inlägg om fikapauser. Hon praktiserar på Google i Paris och där har de ingen regel om fikapauser men det är ingen som tar det. Fransmän fikar inte. I stället käkar hon och hennes kolleger gratis trerätters lunch och efteråt spelar vissa lite playstation i lekrumet....undra när det kommer till svenska företag? Lite lek tillsammans är nu bara bra för kreativiteten och gemenskapen.

3 Comments:

  • At 12:18 fm, Anonymous Anonym said…

    Det förekommer redan på reklambyråerna.

     
  • At 9:49 fm, Blogger Emma said…

    aha...kan tänka mig det.

     
  • At 4:05 em, Blogger Karin said…

    Det är klart det redan förekommer på reklambyråerna, men resten av arbetsplatserna då? Alla jobbar ju inte med reklam... Själv spelade jag låtsastennis (wii) efter lunchen, hur kul som helst för en sån som mig som aldrig gillat playstation och är urkass på vanlig tennis

     

Skicka en kommentar

<< Home