emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, april 05, 2007

Ge mig en ny garderob tack

Slökollade nyss på Go kväll i SVT där en tant fick en ny stil. Skulle också behöva att någon piffade upp mig lite men inte i tv. Ska till Allmänna galleriet i kväll och vet inte vad jag ska byta ut mina mjukisar och hemmatröja till. Min garderob känns så tråkig men har ingen lust att shoppa heller. Kanske får göra lite nätshopping i helgen.

Tre av mina jeans är dessutom hos skräddaren för att bli lagade i grenen. Det händer alltid mig. De bara spricker. Det blir dyrt och så är det tråkigt för jag gillar ju jeansen.

När jag går på stan brukar jag slås av hur trendiga alla yngre tjejer är. Varenda detalj ser uttänkt ut. Hur orkar de? Hur hinner de? Hur har de råd?