emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, mars 28, 2007

Ingen vill väl bli en bitterfitta

Läste ut Ronnie Sandahls "Vi som aldrig sa hora" på tunnelbanan hem från jobbet ikväll. Den var fin och jag tror att många unga killar kan känna igen så mycket i boken. Kanske tjejer också, men inte jag. I alla fall inte så mycket.

Kul att jag kommit i gång med läsningen under pendlandet. Är trött på att bara bläddra i gratistidningarna. Nu ska jag börja med Bitterfittan av Maria Svedland.
"Sara känner sig lurad och bitter när hon tänker på alla kvinnor hon känner som liksom hon dräneras på energi i familjefängelset. Är det ett ofrånkomligt arv rakt i nedstigande led - från hennes mammas diskande eksemhänder till hennes eget nervösa duktighetskomplex?"
Är nyfiken på boken även om jag inte har några egna erfarenheter av det där. Kanske är bra att läsa i förebyggande syfte. Framförallt är ämnet intressant.